- +30 2462 084224
- info@gpradio.gr
- Κων/πολεως 1 Τκ 51100 Γρεβενά
Gpradio Nr.1 Για νέα μουσική και όλες τις επιτυχίες!
https://www.news247.gr/magazine/culture/best-movies-2024-so-far-dune-challengers-la-chimera/?utm_source=Sport24&utm_medium=BestofNetwork_home&utm_campaign=24MediaWidget&utm_term=Pos7
Τι είδαμε στο σινεμά το εξάμηνο που μας πέρασε; Ή, εξίσου σημαντικά, τι θα έπρεπε να έχουμε δει αλλά πέρασε τελείως κάτω από το ραντάρ μας;
Από περσινά οσκαρικά θεάματα μέχρι φορμαλιστικά τολμηρές καταγραφές της εποχής μας κι από στοιχειωμένα παραμύθια μέχρι καθηλωτικά μπλοκμπάστερ, και με εντυπωσιακά πολύ και καλό ελληνικό σινεμά, οι πρώτοι 6 μήνες του 2024 μας έφεραν την συνήθη πολυσυλλεκτικότητα επιλογών που πάντα κανείς θα βρει στα σινεμά αν κοιτάξει αρκετά.
O Χιραγιάμα έχει μια απλή ζωή ως καθαριστής στο Τόκιο απολαμβάνοντας παράλληλα τις απλές χαρές της καθημερινότητας, από τον ήλιο μέχρι τη μουσική που παίζει κάποια από τις μουσειακής αξίας παλιές κασέτες του. Όμως η αυστηρή δομή της καθημερινότητάς του διαταράζεται όταν η έφηβη ανιψιά του τον επισκέπτεται απροειδοποίητα – κι είναι αυτή η συνάντηση που σταδιακά θα ξεδιπλώσει το νήμα μιας ζωής που έχει αφήσει στο παρελθόν του. Στην πρώτη ίσως αληθινά σημαντική του αφηγηματική ταινία από τα “Φτερά του Έρωτα” του 1987(!), και την καλύτερή του εν γένει από το “Buena Vista Social Club” του 1999, ο μεγάλος γερμανός Βιμ Βέντερς ταξιδεύει στο Τόκιο για να πει κάτι που μοιάζει με την απλούστερη ιστορία του κόσμου, εμπνευσμένος από αστικά στοιχεία, απλές καθημερινές συμπεριφορές και μικρές αισθητικές εμμονές. Στο τέλος, όταν ξέρουμε τα πάντα, θα είναι σα να τα γνωρίζαμε ήδη. Μια αληθινή άσκηση κινηματογραφικής οικειότητας.
Η καθημερινότητα μιας ομάδας περφόρμερς σε ένα ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου. Κάθε βράδυ η ομάδα υποδύεται, χορεύει, τραγουδά, διασκεδάζει τους –κατά βάση απρόσωπους– τουρίστες σε ένα σχεδόν μετα-αποκαλυπτικό περιβάλλον. Η Εύα είναι η καινούρια, με όνειρα φανταχτερά. Η Κάλλια είναι παλιά, με όνειρα τσακισμένα. Οι διαδρομές τους θα διασταυρωθούν – ένα περφόρμανς τη βραδιά. Βραβευμένο από το Λοκάρνο ως τη Θεσσαλονίκη και τελικά στα Ίρις ως Ταινία της χρονιάς, το φιλμ της Σοφίας Εξάρχου κοιτάζει την άλλη πλευρά της τουριστικής βιομηχανίας με γενναίες δόσεις στραφταλίζουσας αλήθειας. Και το κάνει καταφέρνοντας να εντοπίσει την προσωπική απόγνωση μέσα σε ένα συλλογικό αδιέξοδο, εκεί όπου το σκοτάδι είναι πολύχρωμο και η βουβαμάρα έρχεται πίσω από ραγισμένες νότες ενός ρεφρέν που γίνεται ηχώ.
Στην έρημο του Αράκις, ο Πολ Ατρείδης προσπαθεί να επιβιώσει μαζί με τη μητέρα του ύστερα από την εξολόθρευση του βασιλικού του οίκου. Εκεί, θα έρθει κοντά με μια ντόπια φυλή που περιμένει τον Μεσσία της, έναν ρόλο που ο Πολ δεν έχει αποφασίσει κατά πόσο θα ασπαστεί ή όχι. Ο Ντενί Βιλνέβ συνθέτει μια επική τραγωδία μάλλον απλή στη σύνθεση και στις κινήσεις της πλοκής της, όμως απολύτως λειτουργική στα σύμβολα, στις εικόνες και στην αίσθησή της. Ένας λαός που ποτέ δεν είχε τον έλεγχο της μοίρας του επιλέγει την σωτηρία, κι ένας ηγέτης σε αδιέξοδο επιλέγει τον μεσσιανισμό, εκμεταλλευόμενος άνευ όρων τον φονταμενταλισμό ως όπλο. Κι ο Βιλνέβ σκηνοθετεί επιβλητικά ταμπλό όπου οι άνθρωποι χάνονται στα background και τις κατασκευές.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ΕΔΩ
ΠΗΓΗ: https://www.news247.gr/magazine/culture/
Δημοσιευμένο από : admin
© Copyright 2024 www.gpradio.gr. All Rights Reserved. by Magic Streams L.P